مقالات, مقالات مرتبط با تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات مرتبط با لباس کار

خرید انواع لباس کار

خرید لباس کار

برای خرید لباس کار مردانه یا انتخاب یک لباس کار مناسب برای کارکنان خود باید عوامل متفاوتی را در نظر بگیرید تا یک خرید با کیفیت و مقرون به صرفه داشته باشید.

در این مقاله سعی داریم تا با شما از نوع مدل، جنس و سایز لباسکاری که می خواهید برای کارکنان خود تهییه کنید صحبت کنیم.

وقتی صحبت از خرید لباس کار مردانه می شود فکر می کنیم که باید برای همه کارکنان نسخه یکسان بپیچیم درصورتی که اینچنین نیست. هر کارمند یا کارگری باید متناسب با نوع کار  و سایز خود لباس مناسب بپوشد.

هنگام انتخاب لباس کار با لباس هایی مواجه می شوید که برچسب فری سایز  و یا در واقع یک سایز برای همه دارند. باور کنید این  ادعای جسورانه درست نیست. لباس تقریبا به تن هر کارگری می رود اما این بدان معنا نیست که به درستی انتخاب شده است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا این امر واقعا مهم است؟ ما به شما پاسخ می دهیم. بله بسیار بسیار مهم است.

اندام هر فرد عاملی است که اغلب هنگام انتخاب لباس کار نادیده گرفته می شود. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم چرا دادن لباس مناسب به کارگرانتان نه تنها مهم است بلک ایمن تر هم می باشد.

خرید لباس کار

چرا لباس های کار باید به درستی با بدن کارگر تناسب داشته باشند؟

کلمه کلیدی در اینجا انطباق است. در طی نظر سنجی های انجام شده مشخص شده است که کارگران نمی خواهند لباس های ایمنی نامناسب بپوشند. و احتمالا از چیزی که به آنها ارائه شده است تا بپوشند امتناع می کنند یا لباس را به نحوی تغییر می دهند که بتواند روی ویژگی های آنها تاثیر بگذارد.

درستورالعمل های OSHA بیان می کند که کارفرمایان باید هنگام انتخاب لباس کار تناسب و راحتی را در نظر بگیرند. انجام این کار ممکن است بهترین راه برای افزایش انطباق با لباس های PPE در بین کارگران باشد.

لباس های محافظ برای بهبود نتایج ایمنی به کار می روند اما لباس هایی که به درستی تناسب ندارند می توانند به خطراتی تبدیل شوند.

لباس های خیلی کوچک می توانند حرکت را محدود کنند و مانع از انجام صحیح وظایف پوشنده شوند. لباسی که برای کارگر خیلی بزرگ باشد دارای موارد اضافی هستند که می تواند مانع کار دستی شود یا هنگام کار با ماشین آلات در قسمت متحرک آن گیر کنند.

آنچه شما باید به عنوان کارفرما بدانید:

دو عامل بزرگ وجود دارد که سطح تناسب و راحتی کارگر را مشخص می کند:

۱-برش

۲-اندازه

اما برخی از لباس های محافظ دارای ویژگی های طراحی هستند که یک گام فراتر می روند. به عنوان مثال کمر بندهای الاستیک و پانل های کشسان زیر بازوها و پشت تناسب بهتری را ارائه می دهند و به افزایش دامنه حرکت و آزادی آن کمک می کنند.

در صورت امکان با کارگران خود صحبت کنید تا بدانید آنها چه چیزی می خواهند و در مورد لباس های کار چه ویژگی هایی برای آنها مهم است؟

لباس کار برای خانم ها

خرید لباس کار مهندسی

پیداکردن لباس کار برای خانم ها که به خوبی برایشان مناسب باشد می تواند یک کار دلهره آور باشد. متاسفانه در OSHA اشاره شده است که لباس های محافظ و ایمنی تنها برای مردان طراحی شده است.

مردان و زنان در اندازه وزن، و تناسب بدن متفاوت هستند. بنابراین احتمالا یک طرح لباس برای همه مناسب نیست. تغییر لباس مردانه به زنانه می تواند خطرناک باشد.

به عنوان مثال آستین بالا زده یا پاچه های شلوار به معنای مواد اضافی است به معنای مواد اضافی است که می تواند در ماشین آلات گیر کند، باعث زمین خوردن و سقوط شود و به طور کلی در خطر آسیب جدی کارگر نقش داشته باشد.

نکته اصلی این است که برای خرید لباس کار زنانه باید توجه کنید، لباس کارهایی که به طور خاص برای زنان ساخته شده است ارائه شود. کارفرمایان باید تلاش کنند تا توزیع کنندگانی را بیابند که به این نیاز پاسخ دهند.

در مواردی که لباس کار زنانه مطلقا در دسترس نیست لباس های محافظ باید یا یونی سکس(یعنی مناسب برای مرد و زن) باشند یا متناسب با تناسب اندام زنانه و مردانه تولید شود.

لباس محافظ-لباس کار

نتیجه

نکته اصلی این است که خرید لباس کار اعم از لباس کار مهندسی، لباس کار یکسره و غیره باید برای انجام وظیفه خود حفاظت کافی برای کار را داشته باشند و به درستی با بدن کارگر متناسب باشد.

از آنجایی که هر کارگر با دیگری متفاوت است منطقی است که نیازهای لباسی آنها نیز متفاوت باشد. لباسکار مناسب به معنای راحتی بیشتر برای کارگران و کاهش خطر گیرکردن پارچه اضافی در قطعات متحرک یا تداخل در کار آنها است.

در حالی که پیدا کردن پوشاکی که نیازهای هر کارگر را برآورده می کند. ممکن است کمی وقت گیر تر از انتخاب رویکرد یک اندازه باشد اما سود ایمنی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

منبع

Safepedia.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

یک نظر در “خرید انواع لباس کار

  1. علی رضا گفت:

    واقعا لباس کار خیلی مهمه کاش کارفرماها اهمییت بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *