مقالات مرتبط با تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات مرتبط با لباس کار, مقاله

پنج شغلی که نیاز به پوشاک یکبار مصرف دارند

لباسکار یکبار مصرف

پنج شغلی که نیاز به پوشاک یکبار مصرف دارند

در این مقاله می خواهیم راجع به پنج شغلی که نیاز به پوشاک یکبار مصرف دارند صحبت کنیم. نگهداری، بازرسی و افزایش عمر تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) موضوع داغی است. اما با وجود همه این صحبت ها در مورد افزایش عمر مفید تجهیزات ما، گاهی اوقات بهترین گزینه وسایل یکبار مصرف است که بلافاصله پس از استفاده از بین می روند.

عجیب به نظر می رسد، درست است؟ چرا فقط برای اینکه بعد از استفاده از آن را دور بیندازید و پول خرج می کنید؟ در حالی که ممکن است انجام آن از نظر مالی به صرفه نباشد اما اغلب تنها راه برای اطمینان از ایمنی کارگران و عموم مردم است. می خواهیم در این مقاله به پنج شغلی که نیاز به پوشاک یکبار مصرف دارند بپردازیم پس همراه ما باشید.

در بعضی از مشاغل عوامل بیولوژیکی، مواد رادیواکتیو و مواد شیمیایی ممکن است به محیط نشت کرده باشد. این لباس های محافظ، بدن شما را در برابر هر سمومی که ممکن است حین کار در معرض آن قرار بگیرد محافظت می کند. این لباس ها در سطوح مختلفی ارائه می شوند. بالاترین سطح این لباس ها دستکش های ضد گاز، ضد بخار، مقاوم در برابر پاشیدن آب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی بیرونی و درونی مقاوم در برابر سوراخ شدن، محافظ در برابر بریدگی هایی که می تواند مواد سمی را به پوست برساند. پنج شغلی که نیاز به پوشاک یکبار مصرف دارند:

۱-آزمایشگاه های شیمی                    

هنگام کار با مواد شیمیایی به تجهیزات حفاظتی خاصی نیاز دارید. بنابراین منطقی است که در هنگام تولید آنها به مقدار زیادی محافظت نیاز داشته باشید. کارکنان آزمایشگاه های شیمیایی نتنها در برابر مواد شیمیایی که با آنها کار می کنند بلکه در برابر عواملی که برای تمیز کردن نشت ها استفاده می شود نیز به این تجهیزات نیاز دارند. وسایل حفاظتی یکبار مصرف در آزمایشگاه های شیمیایی نیز کیفیت محصول را تضمین می کند. پوشیدن یک لباس محافظ تازه از آلودگی تصادفی مواد شیمیایی و ترکیبات خام در حال توسعه جلوگیری می کند. کارمندان آزمایشگاه شیمی با هر تعداد عنصری که می تواند سمی باشد کار می کنند. استفاده از دستکش روپوش و عینک در این محل کار الزامی است. بدیهی است که هرچه مواد شیمیایی سمی یا کشنده تر باشند محافظت بیشتری لازم است.

۲-مشاغل بهداشتی و پزشکی

پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان پزشکی برای جلوگیری از آلودگی و گسترش بیماری به وسایل حفاظتی  یکبار مصرف نیاز دارند. تصور کنید یک جراح بیماری را جراحی می کند و بعد بدون تعویض دستکش برای درمان بیماری دیگر برود. با این حال این فقط برای آلوده کردن بیماران دیگر نیست زیرا تیم های پزشکی اغلب روی بیماری های مسری کار می کنند و باید مطمئن شوند که خود به این بیماری مبتلا نمی شوند. تجهیزات حفاظتی از زمان شیوع طاعون در قرون وسطی راه زیادی را پیموده است اما هنوز هم برای اینکه مطمئن شویم بیماری ها سرایت پیدا نمی کنند راهی قطعی پیدا نکرده ایم.

۳-سرویس غذا

چه کسی می خواهد در غذای خود مو پیدا کند؟ هیچکس

همه ما داستان های ترسناکی در باره چیزهایی که در رستوران ها می گذرد شنیده ایم. اما هنگام استفاده از تورهای مو، دستکش و سایر اقلام یکبار مصرف این موارد کمتر و کمتر رخ می دهد. تورهای ریش نایلونی اکنون گزینه ای برای کنترل موهای صورت و جلوگیری از آلوده شدن غذا است. هر سطح از خدمات غذای از لباس های یکبار مصرف استفاده می کند. حتی کافه تریا های مدرسه نیز هنگام صرف ناهار دانش آموزان از دستکش و تورهای موی یکبار مصرف استفاده می کنند.

خانه های سالمندان، کافه تریاهای بیمارستانی و رستوران های فست فود نیز باید از تابلوهای”کارکنان باید دست ها را بشویند” فراتر رفته و اطمینان حاصل کنند که هر کسی که غذا را آماده می کند قبل از شروع کار، باید از دستکش های یکبار مصرف استفاده کند.

 

۴-ساخت دستگاه های پزشکی

اگر یک سرنگ توسط تک تک افراد خط تولید دست به دست شود باعث انتقال چه میکروب هایی می شود؟ ایدز چطور؟ آیا شما حاضرید از وسایل پزشکی ای استفاده کنید که افرد غریبه به آن دست زده باشند؟ قطعا خیر.

تولید کنندگان تجهیزات پزشکی جایی بین تیم های بهداشتی و پزشکی و آزمایشگاه های شیمیایی قرار می گیرند. آنها باید اقلام را استریل نگه دارند و همچنین از آسیب دیدن موادی که با آنها کار می کنند جلوگیری کنند. بسته به نوع دستگاه تولید شده ممکن است به پیش بند، عینک، دستکش و حتی روکش کفش یکبار مصرف نیاز باشد.

۵-تحقیقات پزشکی قانونی

اگر تا به حال یک فیلم جنایی تماشا کرده باشید، با صحنه ای آشنا هستید که تیم پزشکی قانونی یک جفت دستکش یکبار مصرف را قبل از جمع آوری وسایل کلیدی و حتی جمع آوری نمونه های مو و الیاف به دست دارد. نیازی به یک متخصص نیست که بداند چرا آنها این کار را می کنند. اگر اثر انگشت یا DNA آنها در سراسر صحنه باشد، می تواند شواهد جمع آوری شده را به خطر بیندازد.

اما بیش از این است، اینطور نیست؟ البته. در صورت تماس با سموم و سایر خطرات، تیم های پزشکی قانونی ممکن است نیاز به پوشیدن روکش، کفش یکبار مصرف و سایر لباس ها داشته باشند. به هر حال، چه کسی می‌داند که این عملیات جنایتکارانه در اطراف چیست!

در نهایت

لباس های یکبار مصرف از نظر سبک و کارایی راه طولانی را طی کرده اند. مواد مختلف بسته به نیاز کارگر سطوح مختلف راحتی و حفاظت را ارائه می دهند. این لیست فقط به تعدادی از برنامه های کاربردی زیادی که آنها دارند اشاره می کند. اگر آلودگی، به خطر انداختن کیفیت محصول یا پخش تصادفی مواد مضر نگران کننده است، لباس های یکبار مصرف ممکن است بهترین گزینه برای عملیات شما باشد.

منبع:

https://www.safeopedia.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *